SALOMON BBR 8.0 – 169 cm | SKI. C.U.L.T. -- skiculture
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>

Salomon BBR kékbenVolt idő, amikor a Salomon neve jelentette az technológiai innovációt és a merész megjelenést a síelésben. Az utóbbi pár évben azonban inkább beleszürkült a tömegbe. Tavaly aztán érdeklődve kaptuk fel a fejünket, amikor az üzletekben egy rendkívül szokatlan megjelenésű és határozott színvilágú Salomon sílécet láttunk meg. Azóta komoly legenda szövődött a léc köré, és ilyenkor már nehéz eldönteni, hogy csak egy merész, a formavilágba öntött marketinghúzásról van-e szó, vagy valóban valami komoly újdonság jelent meg a léctervezésben. Mivel idén a Salomon is erős képviseletet kapott Magyarországon, lehetőségünk nyílt néhány jövő évi Salomon síléc kipróbálására. Tudatosan nem a topmodelleket választottuk, hanem a palettán eggyel alattuk található köznapibb változatokat.

A BBR-ből így a 8.0 érkezett meg a tesztre 169 cm-es hosszban. A BBR-t az all mountain kategóriába sorolja a Salomon, tehát freeride-ra is alkalmasnak tartja, de szerintük a pályán is megállja helyét.

Technológiai szempontból a szerkezete részben szendvics, famagos, oldalfal a kötés alatt található (ez általában jellemző szokott lenni a rocker profilú lécekre). A geometriája: 140-79-102, a sugara 11,5.

A léc legszembetűnőbb jellemzője az extrém forma, ugyanis leginkább egy hosszú szörfdeszkára hasonlít – ami nem is csoda, hiszen tervezője, „Beber” (Bertrand Krafft) az ihletet a szörf és a kite világából merítette, mondván, hogy a hó is csak a víz egyik formája. (Ez ugyan jól hangzik, de azért a tudományos magyarázatok szempontjából kicsit hézagos indoklásnak tűnik…) Kellemes színösszhatást nyújt, domináns színe a türkizkék (kivéve a női modelleket, ahol pirosas szín is található), és a fahatás is illik az egyedi formához.
A szörfdeszka inspirációja hozta a V formát, szemben a megszokott X formájú lécekkel: ez lényegében azt jelenti, hogy az eleje lényegesen szélesebb a megszokottnál, a vége viszont kifejezetten keskeny. A 79 mm kötés alatti szélesség is a kategóriában a vékonyabbak közé tartozik. Az oldalfal csak a kötés alatt található meg, ebből már következtethetünk rá, hogy a híd szempontjából rocker jellegű a léc, azaz könnyen felhajlik az eleje. Mindebből az következik, hogy a léc működésének lényege a széles rocker jellegű elejében van, amelyik könnyen felsiklik a puha hóra, és viszonylag szűk kanyarok elindítását teszi lehetővé. A léc végének keskenységét mint a taposott pályán való tartás eszközét kommunikálja a Salomon, de szerintünk sokkal inkább arról van szó, hogy a brutális széles csőrhöz már nehéz lett volna egy szélesebb véget tervezni, hiszen a léc sugara már így is rendkívül rövid egy all mountain léchez képest.

Felemás előfeltevésekkel vágtunk neki a tesztnek, kíváncsiak voltunk, hogy ez az egyedi forma vajon fog-e működni, ugyanakkor azonban vártuk is a különös síélményt. És működik: arra tökéletes, amire tervezték.

Salomon BBR 8.0Kemény pályán fontos a jó, pontos központi helyzet. Karcolt ívekben kellemes vezetni, kikormányzásnál nincs benne nagy dinamika, ami nem is meglepő a keskeny vége miatt. Az élváltásnál nagyon kellemesen át lehet billenni a léc fölött, bízhatsz benne hogy tartani fog a bekormányzási szakaszban, viszont nem dinamikus vele az élváltás (ami nem is meglepő a keskenyre szabott lécvég miatt). A rocker profil rövid élhosszot eredményez, így taposott pályán nehézkes vele forgatott íveket síelni (legyen az párhuzamos lendület vagy hóekeív – bár normális ember nem hóekézik egy ilyen léccel, csak néhány elvetemült síoktató). Igazi énjét a kásás délutáni hóban mutatta meg: mindenen átmegy, a széles elejének köszönhetően kellemesen lehet vezetni a túrt hóban. Csak bele kell állni és működik – ilyenkor tényleg olyan mint egy szörfdeszka; sőt kis szokási időszak után a hosszanti terheléssel is lehet vele játszani. Kár hogy pályán kívül, porhóban nem tudtuk kipróbálni, ott még nagyobb élményt nyújtott volna. Buckán bizonytalanná válik, a rövid élhossz miatt, és a kifagyott kemény pálya sem az ő világa, ilyenkor nem acélos az éltartása.

Elsősorban mélyhóra, túrt hóra, kására való síléc. Ha a pálya taposott, de nincs keményre fagyva, már nagyon élvezetesen lehet vele síelni, ilyenkor is különleges játékszer. Mivel akkor érzi jól magát, ha futtatják, élen vezetik, közepesen jó sítudástól felfelé ajánlható. Ahogy írtuk, a forgatást nem különösebben kedveli.

http://youtu.be/TNSQZCq_X6k

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>