SALOMON 3V RACE POWERLINE | SKI. C.U.L.T. -- skiculture
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>

Salomon 3V Race PowerlineA „bolti versenysí” egy különleges kategória a sílécek között. A vétlen síelő még azt gondolhatná, hogy az így jelölt termékek versenysílécek. Pedig nem: a versenysíknek pontos technikai paramétereik vannak, az üzletekben kapható lécek viszont ezeknek többnyire nem szoktak megfelelni; de ami ennél fontosabb, karakterüket tekintve is legfeljebb csak hasonlítanak valódi társaikra. Egy gyári versenysít speciálisan a versenykörülményekre terveznek, ezek a lécek általában nagyon kemények a mindennapi használatra. A bolti változatnak sokkal szélesebb spektrumon kell teljesítenie, tudnia kell lassan is mennie, forgatva, forgalomban, puhább pályán stb. Tehát a bolti versenyléc igazából nem is versenyre való, sokkal inkább nevezhető sportos felsőkategóriás lécnek.

Mivel a tesztelőnek is van magánélete, amikor nem tesztléceket használ, a sajátján síel. És mivel mi alapesetben normál forgalomban síelünk, és sokat oktatunk is, többnyire magunk is bolti versenysíket veszünk a lábunkra a hétköznapokban. Az általunk használt síléceknek nagyon sok követelményeknek kell egyben megfelelnie. Szükség esetén könnyen kezelhetőnek és puhának kell lennie, de mivel időnként keményen meghajtjuk, nagy tempónál, kemény pályán is komoly tartással, keménységgel kell rendelkeznie. Ebből a szempontból olyan kellemes helyzetben vagyunk, hogy a hétköznapokban a lábunkon olyan etalonnak számító sílécet szoktunk meg, amely ezeket a követelményeket kiemelkedően teljesíti, így a bolti versenysík tesztjénél óhatatlanul ezt az optimumot keressük. A Salomon bolti szlalomlécének is ilyen kemény mezőnyben kellett helytállnia.

Salomon 3V Race PowerlineA 3V alapvetően egy teljesen korrekt szlalomléc, azokkal a tulajdonságokkal, amit egy átlagos bolti versenysítől el lehet várni: stabilan fut, kellően kemény. A bekormányzásnál egy kicsit lomha, ez a viszonylag keskeny elülső szélességből és az (állítólag) rocker jellegű profilból is következik. Az éltartása kiváló, dinamikája is kielégítő. A jó tulajdonságai elsősorban nagy sebességnél jönnek ki. Forgatott kanyaroknál, hóekénél (ez elsősorban oktatóként fontos, normális ember nem hóekézik éjjel-nappal egy szlalomléccel) könnyen elveszti az éltartást.

A design modern, színvilága teljesen új, eltér a korábbi évekétől, a metálkék és sárga együttes tetszetős.

Szerkezetét tekintve szendvics jellegű síléc, de érdekessége, hogy cap felépítésű (3D Race Monocoque), tehát nincs oldalfala (bár ez mégsem nagyon meglepő, hiszen a Salomon már vagy húsz éve készít nagyon komoly monocoque léceket). Famagos sí, titániummal és Race Powerline erősítéssel (5 db carbonszálas erősítés fut közepében, csavarokkal erősítve, a szerepe a merevítésben és a rezgéscsillapításban van).

Geometria: 119–67–102 Rádiusz: 12,5 méter

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>