forgatás | SKI. C.U.L.T. -- skiculture
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>
Terhelés az ívbelső sílécen, V-alakban nyíló lécek
Terhelés az ívbelső sílécen, V-alakban nyíló lécek
Jobb oldalon Ligety, az ívbelső síléc az aktív
Ligety, az ívbelső síléc az aktív
Ligety az ívbelső síléc indítja a kanyart
Fenninger széles, klasszikus ívkülső terheléssel, max hajlított belső lábbal
Miklós Edit SG-ben, már az új irányba mutató, szűk lécvezetéssel
Szűk lécvezetés, nyújtottabb ívbelső láb, bent a felsőtest
Ligety, szűk lécvezetés, nyújtottabb ívbelső láb, bent a felsőtest
Szűk lécvezetés, nyújtottabb ívbelső láb, bent a felsőtest
Ligety, szűk lécvezetés, nyújtottabb ívbelső láb, bent a felsőtest
Az új ívkülső átélezése kezdi a kanyart... - de nem igaz
Majd megjelenik rajta a terhelés - igaz lehetne, de nem az
A valóságban az ívkülső láb még a levegőben volt ekkor
Ligety, az ívbelső elöl aktív, az ívkülső középen
Az ívbelső adja az új irányt
Ligety itt is az ívbelső kezdi, amint nyugodt a kanyar
Az ívkülső megcsúszik, az ívbelső azonnal tart
Az ívbelsőről vissza tudja húzni az ívkülsőt

A 2012/13-as idényre a FIS megnövelte a férfi GS lécek rádiuszát 27-ről 35 m-re, de nem változtatta meg a kapuk távolságát. Kimondottan az volt ezzel a cél, hogy a versenyzők az éles karcolt ívek helyett inkább lassabban, több sodródással síeljenek. Ne menjünk bele, de a teljes indoklás kérdéses volt. Sok szakember szerint a sodródás sokkal nagyobb egészségi kockázatot jelent.

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>
Hóekecsúszás (csúszó hóeke)
Hóekeív
Terhelésváltásos (kiterheléses) hóekeív
Különböző hóekeívek

Nem. Vagy mindegy? Lássuk, hogy miért nem!

A rossz beidegzések - hogyan tanuljuk a mozgásokat?

Amikor síelni tanulunk, a fejünk tanul. Megtanulja, hogy melyik izmokat, milyen ingerekre, milyen sorrendben kell működtetnie. Így van ez csecsemőkorunk óta minden mozgással.

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?> /** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>
A síléc az élén, megterhelve, meghajolva
Az élszöget a súlypont és az alátámasztás határozza meg.
Az oldalra letört térd nem tudja optimálisan átvinni az erőket.
A középre benyomott medence elveszi a terhelést az ívkülső lábról.
Ha nem is brutális, de elég nagy élszög is megsíelhető elég könnyedén
A síléc és a súlypont számtalan útvonalon haladhat

Az alpesi síelésben az élezés a kanyarodás alfája és omegája. Fizikai törvényszerűség és egyben a síléc legnagyszerűbb adottsága. Élezés nélkül képtelenek lennénk lágy vagy ütős kanyarokat síelni. Sőt: élezés nélkül a síléc lényegében csak egyenes vonalon tud haladni. Az alpesi síelés világa a kanyarodásról szól, és furcsa módon a kanyarokban a forgatás alárendelt szerepet játszik az élezés mellett: egészen pontosan a forgatás az élen futó síléc pályáját hivatott befolyásolni.

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>
Az kanyar szakaszai. Az egyes határpontok elhelyezkedése változhat.

A különböző szakirodalmi források sokféle módon határozzák meg a kanyar különböző szakaszait, emiatt sokféle - többé-kevésbé precíz – meghatározással találkozhatunk. Fogalmi szempontból legtöbbször a kikormányzás és az élváltás kifejezése jelentik a közös nevezőt, de mellettük sokféle más kifejezés is forgalomban van: kiváltás, beforgatás, bekormányzás stb. Néhányan a kanyar egyes pontjaihoz rendelik őket, mondván pl. hogy a kikormányzás az esésvonaltól kezdődik. Ennél gyakoribbak a kissé lazább meghatározások, amelyek nem kötik meg nagyon szorosan az egyes fázisok határait.

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>