Fitness | SKI. C.U.L.T. -- skiculture

Snowrider - Skytechsport síszimulátor teszt

Valahogy a síelésnek óriási ereje van. Ha nincsenek igazán jó adottságok, akkor le is lehetne mondani róla, és választani valami kézenfekvő sportágat. De nem. A nem alpesi országoknak hegy kell, és ha nincs, csinálnak maguknak. Ha másként nem, akkor mint Hollandiában a 3000 méteres hegy felépítésének ötletével. Vagy ha ez túl irreális, építenek műanyag pályákat, fedett termekbe telepítenek futó... Tovább
Snowrider - Skytechsport síszimulátor

Itt az idő felkészülni...

A síeléshez is, mint az összes többi sporthoz hozzátartozik a fizikai felkészülés. A síelés esetén ez azért is fontos, mert általában szezononként egy-két alkalommal, legfeljebb 1-1 hetet síelhetünk.Tehát hiába vagyunk sportosak, a sí speciális mozgásformájához és a hegyi környezethez nem vagyunk hozzászokva. Mondhatjuk nyugodtan azt is, hogy úgynevezett extrém sportot űzünk. Ezeknél pedig mindig... Tovább
Az egyensúly megtartása a sízésben kiemelten fontos

7 méteres otthoni síszimulátor

Szárazedzés, síszimulátor - A SkyTec Interactive új síszimulátort dobott piacra Olymp néven. A hét méteres platform a legelszántabb sízőknek és snowboardosoknak készült, a legélesebb kanyarokat is bevehetjük vele, ha erős képzelőerővel rendelkezünk.A síszimulátorok nem kifejezetten a sportolóknak készültek. Persze szárazedzésként a profi síző is formában tudja tartani magát, és a csípőmozgásokat... Tovább

Egy újabb síszimulátor

Szárazedzés, Szlovénia - Forradalmian új vázszerkezet, amivel tökéletesen szimulálható a carving ív. Így kezdődik az új edzőgép, a Pro Ski-Simulator leírása. A gépet haladó sízők és versenyzők számára tervezték.
A tervezők szerint a szimulátorban való tréning tökéletesen a pályán siklás érzetét kelti. A versenyidényben alkalmas mind a fizikai, mind a technikai... Tovább

Nyújtás síelés után

„A síelés tegnap tökéletes volt: gyönyörű idő, tökéletes hó, kevés ember. Ritka, hogy ennyi kilométert sikerüljön begyűjteni a lábunkba! Estére kellemesen el is fáradtunk, jól esett vacsora előtt lemenni a wellnessbe, tétlenül ücsörögni a szaunában és a vízben. Vacsora után pedig hamar elnyomott az álom a tévé előtt, el is maradt a szokásos esti borozgatás és kártyázás. Aludtam vagy tíz órát, de... Tovább
Kimerítő a síelés ...

Térderősítő gyakorlatok gumipárnával

Az egyensúlyozópárna (vagy pilates párna) használata nemcsak a lábizomzat erősítésében játszik szerepet, hanem a párna tulajdonságaiból eredően fejleszti az egyensúlyozó- koordinációs képességeket is. A párnán való egyensúlyozás az állandóan változó körülmények következtében a síeléshez hasonlóan folyamatos korrekciót igényel a test teljes izomzatától. Éppen ezért fontos megemlíteni, hogy ugyan a... Tovább
guggolás egy lábon - lábemelés előre

Bot a test előtt, vízszintesen

Cél: A felsőtest helyzetének beállításaGyakorlat: Síelés közben a botokat a test előtt kell tartani, és előre, az esésvonal felé nyomni. A gyakorlat ismertetéséből következik, hogy rövidebb sugarú kanyarokról lehet szó. Ügyelni kell arra, hogy a bot vízszintesen álljon és lefelé nézzen, ne forduljon el ebből az irányból. A magyarázat szerint így elkerülhető, hogy a testsúly a belső lábra kerüljön... Tovább
Kilendülő csípő, flatterolás, terhelés az ívbelső sílécen

Tippek kezdő síelőknek – hogyan használjuk a húzóliftet

A kezdő síelő először biztosan varázsszőnyeggel vagy a húzóliftek valamely fajtájával találkozik. Ez persze azért van, mert ezen felvonók egy része kellően lassú lehet ahhoz, hogy a még botladozó kisebb-nagyobb tanulókat balesetmentesen a pálya tetejére húzza vagy tolja. Ebbe a kategóriába tartozik a köteles, a tolókaros, a tányéros és a csákányos lift. Az utóbbi azonban már inkább a... Tovább
Életemben először a tányéros liften St. Antonban

X-láb, O-láb

Cél: Az él használatának tanítása.Gyakorlat: Igen lapos terepen, egyenes siklásban a térdeket össze-, illetve szétnyomva X- és O-lábas helyzeteket kell kialakítani. Ennek hatására a lécek a telemark-ívük mentén kanyarodni kezdenek, össze-, illetve szétfutnak.A látvány elemzése: A lécek nyomvonala azt mutatja, ami ettől a gyakorlattól várható. A lejtő egy hajszálnyit meredekebb, mint egy kevésbé... Tovább
Ez éppen az X-láb

A vakond ásólába

Cél: Az ívbelső léc élezésének és korcsolyázó mozgás tanulása.Gyakorlat: A vakondnak ásólábai vannak, és lefelé haladva mintegy beássa magát a lejtőbe. Fent a kezével és, lent a lábának a kisujjával. Az ásómozdulatot mindig az ívbelső oldal végzi és mindig a bekormányzás szakaszában kezdi.A látvány elemzése: A kar kaparó mozgása miatt kicsit röhejes a látvány, némileg hasonlít a korai funcarving-... Tovább
A vakond ás

Oldalak