élváltás | SKI. C.U.L.T. -- skiculture
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?> /** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>

„Ahhoz hogy igazán stabil legyél, vállalnod kell egy kis bizonytalanságot.”
„Ha mindig biztonságban akarod érezni magad, sohasem leszel biztonságban.”

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>
A síléc az élén, megterhelve, meghajolva
Az élszöget a súlypont és az alátámasztás határozza meg.
Az oldalra letört térd nem tudja optimálisan átvinni az erőket.
A középre benyomott medence elveszi a terhelést az ívkülső lábról.
Ha nem is brutális, de elég nagy élszög is megsíelhető elég könnyedén
A síléc és a súlypont számtalan útvonalon haladhat

Az alpesi síelésben az élezés a kanyarodás alfája és omegája. Fizikai törvényszerűség és egyben a síléc legnagyszerűbb adottsága. Élezés nélkül képtelenek lennénk lágy vagy ütős kanyarokat síelni. Sőt: élezés nélkül a síléc lényegében csak egyenes vonalon tud haladni. Az alpesi síelés világa a kanyarodásról szól, és furcsa módon a kanyarokban a forgatás alárendelt szerepet játszik az élezés mellett: egészen pontosan a forgatás az élen futó síléc pályáját hivatott befolyásolni.

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>
Az kanyar szakaszai. Az egyes határpontok elhelyezkedése változhat.

A különböző szakirodalmi források sokféle módon határozzák meg a kanyar különböző szakaszait, emiatt sokféle - többé-kevésbé precíz – meghatározással találkozhatunk. Fogalmi szempontból legtöbbször a kikormányzás és az élváltás kifejezése jelentik a közös nevezőt, de mellettük sokféle más kifejezés is forgalomban van: kiváltás, beforgatás, bekormányzás stb. Néhányan a kanyar egyes pontjaihoz rendelik őket, mondván pl. hogy a kikormányzás az esésvonaltól kezdődik. Ennél gyakoribbak a kissé lazább meghatározások, amelyek nem kötik meg nagyon szorosan az egyes fázisok határait.

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>
Akkor ad nyomást az ívbelsőre, amikor a hatásvonal már a megfelelő irányba mutat
A terhelés szabályozása és a léc görbülése
Jansrud élváltása térddel, két ütemben
Jansrud élváltásai: a két véglet
Az élezést az ívbelső térd hajlítása vezérli
Jansrud hátrakerül az élváltásban

Ahogy nézzük a versenyzőket, magával ragad a mozgásukból áradó sebesség, erő, vakmerőség. Az erőteljes benyomások megfognak, ezekre fogunk emlékezni akkor is, amikor beérkezik a célba. Hatásuk annyira erős, hogy még a szakemberek is nehezen látnak ezek mögé. Amikor pedig elkezdünk elemezni, először a saját mozgásfelfogásunkat látjuk meg a mozgásban. Saját magunkkal hosszas vitákba bocsátkozva, a mozgást százszor visszanézve lehet észrevenni azokat az alig látható eseményeket, amelyek – feltehetően – elárulják egy-egy mozzanat valós történetét.

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?> /** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>
Cuche, különböző élszögek a vállal való indítás miatt
Cuche, lezáratlan kar, ívbelsőn a terhelés, kialakult hoké
Cuche és Hirscher terhelés- és élszabályozása
Az élváltás útvonalát az előző kanyar erői határozzák meg
Ha nem erőltetné a vállát a völgy felé, a csípő már a lécek felett lenne

Ha csak öt perced van, bele se kezdj! Sajnos ez nem egy kávé melletti egyszerű olvasmány és szégyellem is magam miatta... :-)
Érdemes beszerezni egy kockánkénti visszanézésre alkalmas videólejátszót, letölteni a filmeket és kockánként nézve összevetni a szöveggel.
Végül pedig örömmel fogom várni a kritikákat és a vitákat!

Profil:
Szül: 1974
Magasság: 174 cm
Súly: 89 kg

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>
2010 Winter Olympics, Vancouver, GS, 1. Run, Hirscher
2010 Winter Olympics, Vancouver, GS, 1. Run, Hirscher élváltásban
Az ívkülső - jobb - láb a levegőben, a bekormányzás teljesen a belső lábon megy
A hegyláb nyújtása akkor indul el, amikor a csípő elérte a lécek vonalát
Mindkét élváltás egy balkanyar előtt van

Ha csak öt perced van, bele se kezdj! Sajnos ez nem egy kávé melletti egyszerű olvasmány és szégyellem is magam miatta... :-)
Érdemes beszerezni egy kockánkénti visszanézésre alkalmas videólejátszót, letölteni a filmeket és kockánként nézve összevetni a szöveggel.
Végül pedig örömmel fogom várni a kritikákat és a vitákat!

Az előzmények

Profil:
Szül: 1989
Magasság: 173 cm
Súly: 73 kg

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>
Grange Leviben a szétszórt sífutó karmozgással
levi-2009-trevor-white_800.jpg
Byggmark csípője jobbra kifordulva követi a lécek irányát, miközben a vállában jól látható a torzió, hiszen már a következő útirányra koncentrál
Schield csípője könnyedén rombol a völgy felé, lécei pedig a fizikának engedelmeskedve optimális úton haladnak
Noens az ellazulás helyett tónust épített az élváltáshoz. A középső képsoron látszik, hogy a csípő kifelé emiatt repül. Kénytelen ráforgatni és térddel igazítani, hogy jó helyre kerüljön a következő kanyarhoz.

Grange Leviben a szétszórt sífutó karmozgássalValójában minden Leviben kezdődött, a férfi világkupa nyitányán. Sőt alighanem még korábban. Többeknek feltűnt ugyanis, hogy Jean-Babpiste Grange valami szemtelen hanyagsággal közlekedik a műlesikló pályákon. Ha visszakeresünk felvételeket az elmúlt pár évből, itt-ott valóban láthatjuk ezt a sífutó jellegű, diagonál karmunkát. A már említett világkupafutamon Leviben már többen is így síeltek, bár a mezőny nagyobb része még mindig folyamatosan magasan próbálta tartani a kezét, páros botozást használt.


/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>