ATOMIC REDSTER D2 SL | SKI. C.U.L.T. -- skiculture
/** * @file * Returns the HTML for a node. * * Complete documentation for this file is available online. * @see https://drupal.org/node/1728164 */ ?>

Atomic Redster D2 SL - szerkezetA történelem rendre megismétli önmagát, és pont ezért szoktam félni, amikor egy gyártó egy igen jól sikerült sílécet hoz ki a piacra. Ugyanis sokszor láttunk már olyat, hogy egy valóban szenzációs konstrukciót a fejlesztési láz hevében hatékonyan elrontottak vagy csak egyszerűen kivontak a piacról.

A topkategóriás bolti versenysík piacán már három éve uralkodik az Atomic Race D2 SL, amely annyira eltalált síléc, hogy akár egy másik kategóriában is indulhatna. Ezen három év alatt a konstrukcióhoz szerencsére nem nyúlt hozzá a gyár, csak a festés változott. Amikor január végén az Atomic Skiing Facebook-oldalán megjelent egy „lesifotó”, és kiderült, hogy Redster néven jelenik meg az idei versenypaletta és nemcsak a festék változik, hanem a szerkezetet is átdolgozták, komolyan elkezdhettünk aggódni. Már ránézésre is nagy változások voltak a lécen, és nem tudhattuk, mi történt a festék alatt.

Lássuk a változásokat: a control deck-et kikönnyítették a közepén található lyukkal. Ez arra utalt, hogy az alapléc keményebb lett, és a léc dinamikája a kemény irányba tolódott. Más vélemények szerint a közepén található lyuk nem egyértelműen tette puhábbá a control deck-et, mert a „maradék” két vékony profil viszont kúpos keresztmetszetű, és így az alakja miatt akár merevebbé is válhatott a teli változattal szemben.

A másik változás abban áll, hogy a control deck-et középen (a kötés alatt) kettévágták, tehát valójában két deck van, amelyet egy gumibetét köt össze. Ez valószínűleg nagyobb görbülést tesz lehetővé. Mivel a D2 technológia lényege abban állt, hogy a görbüléssel egyre keményebbé válik a síléc, a nagyobb görbülés elvileg nagyobb dinamikát hozhat ki a lécből. Valószínűleg ezért is cap szerkezetű és nem kapott oldalfalat, ugyanis fontos szempont a kezdeti relatív puhaság (amelyet az oldalfal esetleg megakadályozna), és a keménységért pedig nem az alapléc szerkezete a felelős, hanem a control deck. Az alaplécnek a torzióért kell helyt állnia, ezt viszont biztosítja a titánium erősítésű famagos építés. Ugyanakkor a control deck-et az alapléccel összekötő csavarok száma csökkent, az elmozdulásukat lehetővé tevő lyukak mérete azonban nőtt. A 2012/13-as Redster léceknél a kötés alá jóval vastagabb rugalmas alátét került, ez itt is így van.

A léc hivatalos bemutatója a világkupa nyitányán lesz majd ősszel, szerencsénkre azonban az Amer Sports hazai képviselője jelenlétében mi is tesztelhettük és így írhatunk is róla.
A gyakorlatban elszálltak az aggodalmak: most sikerült egy már eleve fantasztikusan eltalált sílécen még javítani. Ami eddig is utolérhetetlen előnye volt – a páratlanul széles dinamikai tartomány – most még tovább bővült. Nagyon finom, intelligens sílécről van szó. A kis tempónál és laposabb pályákon tapasztalható lágysága megmaradt (egyes vélemények szerint még talán kicsit finomodott is), viszont terhelésre dinamikusabban reagál. Az újfajta dinamika még inkább megkönnyíti az élváltást. Végtelenül könnyű vele akár hóekézni is, a forgatott kanyarokban semmiféle ellenállásba nem ütközünk, viszont egyetlen másodpercre sem vált bizonytalanná a meredek kifagyott pályán sem. Taposott pályán nem nagyon sikerült olyan körülményt találni, ahol ne dolgozott volna észrevétlenül a lábunk alá. Korábbi tapasztalatok alapján a kezdeti puhasága mélyhóban is kellemesen síelhetővé teszi (legalábbis a keskeny szlalomsíkhez képest), valószínűleg ez most sem változott.

A designnal kapcsolatban megoszlanak a vélemények, kettőnknek a csapatból nagyon bejön, a sárga szín emeli az összhatást, a lyukas controll deck-től energikusabb a megjelenése, a foltos felület is tetszetős. A csapat másik felének az a véleménye, hogy olyan, mintha egy adminisztrációs hiba következtében véletlenül egy műszaki prototípust löktek volna ki a piacra. Mindenesetre a kinézete kifejezetten a technikai hatást emeli ki.

Bolti verseny kategóriába tartozó szlalom pályasíléc. D2 (Doubledeck) technológiával készült, famagos, szendvics cap építésű síléc, titánium erősítéssel, a kötés alatt Shockilla betétekkel.

Geometria: 123–67–107,5 Rádiusz: 11,5 méter

/** * @file fb-social-plugin.tpl.php * Theme the more link * * - $plugin_type: the type of this plugin * - $tag_name : the tagname of this plugin */ ?>